Wednesday 5 September 2012

Masuk dunia blog kena la......kena apa??

Assalamualaikum..saya Afiah! Bila mula2 berblog mesti kena kenal2 nama bagai kan. Tu la permulaan untuk entry kali ni. Disebabkan aku ni baru nak berjinak2 dalam dunia blog, jadinya aku post entry ni. Untuk aku dan pastinya untuk korang jugak la. 

Pastinya kalau aku ni  ada buat silap tegur la aku ni. Almaklumlah budak baru nak belajar.

Ok2 kita teruskan dengan tips untuk blogger yang baru nak mendaki ni...

 
 Mengubah cara fikiran kita. Macam dulu aku malas nak ada blog sebab fikir takut tak sempat nak update kan. Tapi sekarang aku dah ubah fikiran aku dan start berblogger!


 
Perlahan tapi pasti. Mula2 ni kita buat perlahan2 dahulu. Lama2 akan jadi banyak la kan. Ala macam simpan duit jugak la. Simpan sikit2 lama2 jadi bukit kan. Tapi aku tak nak duit yang aku simpan jadi bukit! Hihihi


 
Yang ni kot paling penting. Aku start blog pun sebab tengok blog2 lain best je cerita pasal diri dia. Banyak jugak yang aku belajar dari blog orang lain taw. Cari2 idea, bleh kenal-kenalan kan. Berkongsi pendapat pun boleh kan.

Ok,lepas ni kena lebih semangat nak berblog. Yeaaahhhaaa!!!


:)


6 comments:

Unknown said...

sama la kita,, baru start blogging ni.hehe yang penting semangat tu biar konsisten :)

afiah_yaa said...

yer ker, nati join la erk..sma2 kita baru msuk dnia bloging ni...:)

Chic Na said...

happy blogging afiah. ;)

afiah_yaa said...

tq chic na....;)

Anasyg said...

^^, teruskan semangat blogging tu ye, chaiyo2

9n0L4 said...

kene rajin. rajin blogwalking, rajin follow, rajin kome entri. ;)