Tuesday 28 August 2012

Merdeka 55 Tahun...



Tanggal 31
Bulan lapan lima puluh tujuh
Merdeka ! Merdeka !
Tetaplah merdeka
Ia pasti menjadi sejarah

Tanggal 31
Bulan lapan lima puluh tujuh
Hari yang mulia
Hari bahagia
Sambut dengan jiwa yang merdeka

Mari kita seluruh warga negara
Ramai-ramai menyambut hari merdeka
Merdeka !
Tiga satu bulan lapan lima puluh tujuh
Hari mulia negaraku merdeka


 





Cewahhh, menyanyi lagi korang erk. Tahun 2012 ni kali ke 55 Malaysia telah merdeka. Banggakan kita jadi rakyat Malaysia ni. Korang jangan lupa bersyukur sebab kita semua cukup. Makan cukup, minum, pakaian, tempat tinggal semua la kita cukup. Tak kisah untuk pilihanraya nanti korang pangkah apa pun, yang penting kita 1 Malaysia yang sayangkan Malaysia. Tak gituuu kan??

Aku tengok sekarang dah kurang orang yang kibarkan jalur gemilang ni. Dulu time sekolah bila nak merdeka mesti banyak jumpa bendera. Mungkin sambutan kurang sebab kita baru je lepas sambut raya kan. Aku ada tengok berita tv9 semalam, ada la keluar isu kurang kibarkan bendera. Pastu orang awam pulak tunggu bendera free. Derrr?? 

Kalau nak diikutkan banyak pendapat nga tanggapan orang pasal ni. Korang rasa ada tak yang jenis xpela tak sambut pun yang penting dalam jiwa ni bersyukur dah boleh merdeka. Jiwa merdeka la tapi tak nak tunjuk. Mungkin jugak kan. Memang sekarang ni kurang kot program yang melibatkan merdeka. Dulu ada jugak dengar kat stadium nak buat kereta berhias mengelilingi dari Jalan A ke Jalan Z,contoh la. Sekarang ni memang tak ada pun. Sebab tu jugak kot semangat jadi down. Aku tak tahu la.


Namun apa yang penting ialah terus kekalkan keamanan, kesejahteraan dan juga janganlah kita lupa dengan pejuang-pejuang yang telah mengorbankan nyawa demi kesenangan generasi hari ini dan akan datang.

Terima kasih Malaysia!!

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE- 55!!

:)

No comments: