Tuesday 14 August 2012

ohh,da habis!!

Waktu rehat kije aku keluar kejap pergi hantar borang yang sudah siap diisi kat PPAK. Nak pos pun boleh,tapi PPAK ni kan adekat je, tu yang aku pergi hantar by hand. Lagi cepat dan selamat kan. Panas jangan cakap la, memang panas pun, dah la pergi dengan PGQ je. Hajat dihati nak tolong belikan Afin satu borang, tapi sorry mowwy to say la, kehabisan borang la. Haa, apa?? Korang tak percaya?? Kalu tak percaya korang pergi sendiri kat laman web PPAK kat sini. Iklan jawatan pun ada. klik sini

Aku hantar semua peluang yang aku rasa sesuai dengan aku. Apa salahnya kalau kita mencuba kan...Tak try tak tahu. Aku punya da ambik minggu lepas lagi, cuma ambik masa sikit nak kena potostat sijil lagi, nak kena sahkan lagi. Hari ni baru dapat selesai kan untuk isi kije tu pastu terus pergi hantar. Korang doakan la InsyaAllah aku ada rezeki untuk dapatkan kije nih....




Kerja sekarang susah nak dapat kan? Graduate student melambak. Dulu lecterur aku pernah bagitaw cuba kira budak yang tamat belajar kat poli berapa orang? Satu kos dah ada 3 @ 4 kelas kan, satu kelas plak ada la dalam 30-40 orang jugak. Darab dengan berapa kos yang ada? Pastu darab plak semua politeknik yang ada di Malaysia. Itu politeknik saje, kalu darab lagi semua IPTA nga IPTS yang lain? Tak ke ramai kan. Tapi jangan bimbang la rezeki kita ada dimana-mana. Kena usaha dan tawakkal.

:)

No comments: